مجله خبری روز دیزاین

در روز دیزاین، اطلاعات خود را را به روز کنید

مجله خبری روز دیزاین

در روز دیزاین، اطلاعات خود را را به روز کنید

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 چیدمان مبلمان منزل

در زندگی روزمره امروزی به دلیل وجود فضای اندک زندگی در آپارتمان‌‌ها، اهمیت چیدمان مبلمان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. یکی از بزرگ‌ترین وسایل منزل که نقش مهمی‌ در سبک دکوراسیون منزل ایفا ‌‌می‌کند؛ چیدمان مبل و اکسسوری همراه آن است. این ملزومات را می‌توان با توجه به فضای محل قرار‌گیری آنها و همچنین سبک دکور خانه به اشکال مختلف چید.
این کار معمولا یکی از وظایف اصلی خانم‌های خانه‌دار است. بنابراین بد نیست به اصول اولیه چیدمان صحیح مبلمان منزل توجه شود.
اولین نکته ‌‌مهمی‌که در این خصوص ‌‌می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از فضای پرت درون خانه است. شما باید قسمت‌‌هایی که برای استفاده مکرر افراد منزل مناسب نیست را به چیدمان اکسسورهای همراه مبل اختصاص دهید. زیرا این فضاها به طور عمده محل عبور و مرور و استفاده اعضای خانواده نمی‌باشند. فضاهایی مانند کنج‌‌های دیوارها، فواصل میان راهروها، فضای پشت درب ورودی و یا فاصله بین ستون‌‌ها را می‌توان جزو فضای پرت خانه دانست.

برای راهنمایی بیشتر مقاله چند راهنمایی برای چیدمان مبلمان را مطالعه کنید.

  • rooz design
  • ۰
  • ۰

برای افرادی که آپارتمان بزرگ و متراژ بالا دارند و یا در خانه ویلایی ساکن هستند، شاید این مسائله تردید برانگیز بین خرید مبل راحتی و مبلمان استیل هیچ‌گاه و یا کمتر اتفاق بیافتد. اگر به فاکتورهایی که باید زمان خرید مبلمان منزل در نظر بگیرید توجه داشته باشیم ، انتخاب مبلمان هنگامی که اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن از یکدیگر مجزا است کار دشواری نیست. در این شرایط کافیست مبلمان راحتی را برای نشیمن و استفاده روزانه و مکرر خانواده و میهمانان صمیمی انتخاب نمایید و برای محوطه پذیرایی با توجه به چیدمان و سبک دکوراسیون، مبل سلطنتی و یا استیل را انتخاب نمایید.

خرید مبل راحتی یا استیل

اما از آنجایی که امروزه اغلب فضای خانه‌ها به آپارتمان‌هایی با متراژهای نه چندان زیاد خلاصه می‌شود، تصمیم گیری بین انتخاب خرید مبل راحتی و چیدمان مدرن و خرید مبل استیل و چیدمان کلاسیک و اشرافی، سخت و دشوار شده است.
مبل‌ها عموماً به سه دسته استیل (سلطنتی)، کلاسیک و راحتی تقسیم می شوند. مبل‌های استیل که همان سلطنتی‌های سابق هستند؛ مبل‌های کلاسیک یا همان نیمه استیل با تغییرات اندکی در مبل استیل شهرت پیدا کرده‌اند و در نهایت مبل‌های راحتی که یکی از محبوب ترین مبل‌های باب شده در منزل ما ایرانی‌ها است.

منبع : راهنمای انتخاب بین خرید مبل راحتی و استیل

  • rooz design
  • ۰
  • ۰

مبل مدرن مانند هر موجود دیگری که پسوند مدرن می‌گیرد، حاصل تفکر مدرنیسم است. مدرنیسم یا نوگرایی به معنای کنار گذاشتن سنت‌های قدیمی و توجه به گرایش‌های فکری و رفتاری جدید مبتنی بر تعقل و تفکر است. مدرنیسم در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و البته هنر، موجب تغییرات شگرفی در سبک زندگی انسان معاصر شده است. یکی از زمینه‌های هنری مدرنیسم، توجه به این رویکرد در طراحی دکوراسیون داخلی است. در این زمینه نیز مبل مدرن به عنوان یکی از عناصر اصلی دکوراسیون داخلی، نقشی ضروری ایفا می‌کند.
در این مقاله، می‌خواهیم شما را به‌طور خلاصه با ویژگی‌های اصلی مبل مدرن، راهنمای چینش و نکات خرید آن آشنا کنیم.

ویژگی‌های اصلی مبل مدرن

مبلمان مدرن دارای سه ویژگی بارز و اصلی است که آن را از انواع مبلمان کلاسیک متفاوت می‌کند. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.
کاربردی بودن: برعکس مبلمان کلاسیک که مسئله تنها زیبایی آن است؛ در مبل مدرن، هدف تنها داشتن انواع مبل شیک نیست. در مبلمان مدرن کاربردی بودن مبلمان در ابعاد گوناگونی مطرح می‌شود. در درجه اول راحتی مبلمان و تناسب آن با نیازهای بدن انسان، مورد توجه است. در کنار این موضوع، مواردی مانند تغییر ویژگی‌ها و چند کاربرده بودن نیز مطرح می‌شود. به عنوان مثال مبلمان تخت‌خواب شو از جمله مبل‌های مدرن هستند. معمولا چنین مواردی در مبلمان کلاسیک مشاهده نمی‌شود.

ساده بودن: در اینجا نیز برعکس مبلمان کلاسیک، سادگی طرح‌ها و جلوگیری از ورود به جزئیات و تزئینات ریز، اصلی مهم است. مبلمان مدرن معمولا دارای طراحی یک‌پارچه و هماهنگ با محیط است؛ و زیبایی را در سادگی تجلی می‌بخشد.
متریال متفاوت: در نهایت در طراحی این مبلمان معمولا از چوب کمتری استفاده می‌شود؛ و به‌جای آن پارچه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین مبل‌های مدرن را می‌توان به‌جای چارچوب‌های چوبی، با چارچوب‌های فلزی نیز طراحی کرد؛ چراکه برعکس مبلمان کلاسیک، در این مبلمان چارچوب بخش اصلی و زمینه کار نیست.

منبع : ویژگی‌ها، راهنمای چینش و خرید مبل مدرن

  • rooz design