مجله خبری روز دیزاین

در روز دیزاین، اطلاعات خود را را به روز کنید

مجله خبری روز دیزاین

در روز دیزاین، اطلاعات خود را را به روز کنید

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید مبلمان می‌تواند چالش برانگیز باشد به خصوص اگر مطمئن نیستید که به دنبال چه سبک از مبل می گردید. از  انتخاب یک طرح مناسب تا اطمینان از متناسب بودن با فضای شما و قیمت مبل ، نکاتی مهم برای خرید مبلمان وجود دارد. باید توجه داشته باشید که برای خرید یکی از ارزشمندترین قطعات خانه تان چقدر زمان لازم دارید تا یک انتخاب و خرید مناسب انجام دهید.

راهنمای ما نکاتی را که باید در مورد خرید مبلمان بدانید پوشش می‌دهد، پس این مطلب را با آرامش بخوانید .

 

پنج سوال کلیدی در مورد انتخاب و خرید مبل

فاکتورهای زیادی برای در نظر گرفتن موضوع خرید مبل وجود دارد، بنابراین ساده‌ترین راه برای شروع این است که معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

 

۱. آیا می‌خواهید مبلمان را در اطراف دیوارهای اتاق قرار دهید، یا می‌خواهید آن را با دکوراسیون داخلی منزلتان هماهنگ کنید؟

اگر اینطور است، انتخاب رنگ و سبک را در نظر بگیرید. به نورپردازی و  فضای کلی اتاق حساس باشید، و هنگامی که تردید دارید، سبک کلاسیک را همچنان نگه دارید چون سبک مدرن و به روز هر روز تغییر میکند اما یک کاناپه کلاسیک در مدت زمان زیاد همیشه شیک و مناسب فضای منزلتان است.

۲. خرید مبل برای چه نوع کاربری قرار خواهد گرفت؟

آیا لازم است که مبلی که قصد خرید آن را دارید در برابر کودکان مقاوم باشد و یا برای زندگی در خانه‌ای پر از حیوانات خانگی به اندازه کافی دوام بیاورد؟ اگر جواب شما بله است، هنگام خرید مبل، یک مبل با پارچه بسیار بادوام و بالش‌های با تراکم ببشتر را در نظر بگیرید تا بتوانید به بیشتر از مبل خوداستفاده کنید.

 

۳. آیا از درد کمر و یا هر گونه آلرژی رنج می‌برید؟

در هنگام خرید مبل به تشک و باشتک های آن توجه داشته باشید. بالشتک‌های پر از فوم در چگالی‌های مختلف در ساخت مبلمان استفاده می‌شوند. در خرید مبلمان راحتی، برای کسانی که از درد کمر رنج می‌برند توجه به این مورد ضروری است که،  یک مبل با سطح نرم داشته باشند تا از آسیب به کمر جلوگیری شود.

 

۴. آیا فضای شما مناسب مبل انتخابی خواهد بود؟

قبل از خرید مبل مهم است بدانید فضایی که مبل و اکسسوری های دیگر منزل قرار میگیرد، مناسب انتخاب شما است. پیش از  خرید مبلمان بهتر است فضای خود را اندازه گیری کنید و متناسب با آن مبل خود را انتخاب کنید.

 

۵. شما چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

قیمت مبل  اساسی ترین بخش خرید یک مبل است. شما با در نظر گرفتن تمامی موارد لازم است که متناسب با بودجه خود انتخاب و خرید داشته باشید. اگر قصد خرید مبل به صورت آنلاین را دارید به یاد داشته باشید که تمامی موارد را قبل از خرید بررسی کنید و به قیمت و زمان تحویل و خدمات مشتری توجه کنید.

  • rooz design
  • ۰
  • ۰

در سال‌های اخیر، استفاده از چستر مبل بسیار رایج و متداول شده است و یکی از انواع مبلمان راحتی است که بسیاری از بانوان آن را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می‌کنند. در کنار دیگر مدل‌های مبلمان، چستر یک نوع مبل شیک و بسیار راحت است که طرفداران بسیاری دارد. انواع مدل مبل چستر را  می‌توان برای اتاق های نشمین در فضاهای گوناگون  استفاده می‌شود. به همین دلیل است که افراد اغلب این نوع مبلمان را به خاطر راحتی و استفاده از مواد بادوام ترجیح می‌دهند . وقتی از بیرون به یک مبل چستر نگاه می‌کنید می‌توانید ویژگی‌های یک مبل راحتی را کاملا درک کنید . این نوع مبل با کاربری های مختلف برای اتاق های نشیمن یا به منظور  ست کردن در کنار دیگر مبلمان یک منزل برای بانوان یک انتخاب خوب و مناسب است.

 

مدل چستر مبل

دلیل دیگر اینکه چرا زنان چستر مبل را انتخاب می‌کنند، انواع پارچه‌های است . شما می‌توانید مدل مبل چستر خود را با پارچه دلخواه و مورد نظر خود سفارش دهید. انتخاب نوع پارچه ای از مدل‌های مبل چستر انتخاب خانم های شاغل است که می‌توانند به راحتی آن را تمیز کنند. در ساخت مبلمان چستر پارچه ای بیشتر از پارچه های ساتن و مخمل استفاده می‌شود. زیرا مبل چستر با این نوع پارچه همیشه زیبا و شیک است . مبل چستر با پارچه چرم هم یک مدل مدرن و زیبا است که طرفداران بسیاری دارد. در ساخت مبل چستر کارایی و زیبایی مبل  بسیار اهمیت دارد. پارچه و لمسه کاری در این نوع مبلمان، زیبایی خاصی در نگاه بیننده ایجاد می‌کند. در ساخت چستر مبل، دکمه ها و لمسه کاری نیز اهمیت دارد. این دکمه‌ها و لمسه ها در زیبایی و ظرافت مبل تاثیر دارد. نحوه اتصال دکمه‌ها به کف نیز مهم است. بسته به نوع پارچه و مدل مبل چستر ، استفاده از کو سن‌های زیبا و تزئینات مختلف هم زیاد است. برای مدل های سفارشی مبل چستر می‌توانید از سنگ های درخشان  و لمسه کاری‌های تزئینی با توجه به دیزاین فضای داخلی خود استفاده کنید که زیبایی کار را بیشتر می‌کند. به همین دلیل، افراداین چستر مبل را ترجیح می‌دهند و آن‌ها را برای دکوراسیون داخلی  خود انتخاب می‌کنند.
  • rooz design
  • ۰
  • ۰

مبل راحتی در بسیاری از خانه‌ها محل استراحت روزانه، لم دادن، تماشای تلویزیون و… است. اکثر افراد معمولا ساعات بسیاری از طول زمان ماندن در خانه را روی مبل راحتی می‌گذرانند. بنابراین انتخاب صحیح این مبلمان بسیار مهم است. از سویی اغلب خانواده‌ها هر چند سال یک مرتبه نیازمند خرید مبلمان می‌شوند. به همین دلیل معمولا ما افراد باتجربه‌ای در این زمینه نیستیم. اما در نظر گرفتن چند نکته مهم هنگام انتخاب این مبل، باعث می‌شود تا بتوانید چندین سال با رضایت کامل از آن استفاده کنید.

چند نکته ضروری برای انتخاب مبل راحتی مناسب

ابعاد مبلمان

انواع گوناگونی از مبلمان راحتی را می‌توانید در گالری‌های مبلمان بیابید. بسیاری از آنها در فضای گالری بسیار شیک و زیبا به‌نظر می‌رسند؛ در حالی که وقتی در خانه شما چیده میشوند؛ خیلی خبری از آن زیبایی اولیه نیست.
فراموش نکنید بخشی از زیبایی مبلمان امکان چینش مناسب آن در فضای موجود است. به عنوان مثال برای خانه‌های کوچک، بهتر است در استفاده از مبلمان چستر احتیاط کنید. چراکه این مبل‌ها معمولا دارای ابعاد بزرگی بوده، بخش زیادی از طول و عرض فضا را اشغال می‌کنند؛ و احتمالا مجبور شوید که آن را پشت به یک دیوار بچسبانید. این موضوع در حالی است که یکی از جنبه‌های زیبایی‌بخش مبلمان چستر، قابلیت دیده شدن آن از زوایای گوناگون است.

منبع:  چند نکته ضروری برای انتخاب مبل راحتی مناسب

  • rooz design
  • ۰
  • ۰

وقتی برای خرید مبل به یک فروشگاه مبل و دکوراسیون داخلی میروید بعد از انتخاب مبل مورد نظر قیمت مبلمان  نیز برای شما اهمیت دارد. قطعا همه به دنبال خرید مبلمان با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند.عوامل بسیاری قیمت مبلمان را تعیین میکند که در این مطلب به این موارد می‌پردازیم.

عوامل قیمت‌گذاری مبلمان

1- مواد مصرفی در ساخت مبل

2- هزینه نیروی کار

3- اندازه مبلمان

4- طراحی

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مبلمان حتما نیاز خود را برای خرید مبل در نظر بگیرید. مبلمان را با توجه به فضای خود خریداری کنید . مطمئن شوید که چه چیزی می‌خواهید تا از پرداخت هزینه اضافی خودداری کنید. زمان‌هایی هست که استانداردهای کارخانه با نیازهای شما تطابق ندارند. برای مثال، شما به یک مبل کوچک‌تر نیاز دارید اما استانداردهای کارخانه بزرگ‌تر هستند. در چنین مواردی، شما هیچ گزینه‌ای برای خرید مبل بزرگ‌تر ندارید که بیش از اندازه مورد نیاز شما هزینه داشته باشد. بنابراین با در نظر گرفتن نیاز خود می‌توانید یک مبلمان شیک با قیمت مناسب خریداری کنید.

  • rooz design